[MD-sorular] Ynt: Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 534, Konu 1

dede dede_47 at mynet.com
14 Haz 2010 Pzt 09:23:07 EEST

Sayın Özgür
Başkaya;

Siteminizde haklısınız,benim
çözümüm tüm üyelere gidince

haliyle hiç kimse de "çözme
aşkı" kalmadı,kimse bulmaca çözme zevki almadı!

"Bulmacanız" benim en çok
sevdiğim türdendi,hemen çözüme yoğunlaştım.

Aklıma ne internet geldi,ne de
araştırıp çözümü nasıl diye bakmak...

(Şu ana kadar da
bakmış,araştırmış değilim)Benim çözüm aşamalarım
şöyle:

1-Önce "n=31 ve 11. ondalığa
kadar hesaplama" vurgunuzdan,R1 ve R2 sayılarının

ondalık kısmının eşit
olması "gerekliliğini",S(1) ve S(2) nin
"rasgele”

seçilmesinden ise,R1 ve R2 nin
bu sayılara fazla bağımlı olmadığını çok büyük

n sayıları için S(1) ve S(2)
nin önemsiz olabileceğini düşündüm.

2-Verdiğiniz
S(n)=S(n-1)+S(n-2) fark denkleminin (difference
equation)

her iki tarafını S(n-1)
bölerek,n→∞ için limit aldım,yani

lim(S(n)/S(n-1)=1+lim(S(n-2)/S(n-1)) alarak büyük sayılarda

(n=31 vurgulamanız!) bunun
R1=1+ lim((S(n-2)/S(n-1))

olduğunu düşündüm.Büyük
sayılarda,   n→n+1
için,

lim(S(n-2)/S(n-1))=lim(S(n-1)/S(n) =R2=1/R1;olur,yani R1=1+1/R1
buldum.

Buradan (R1)^2-R1-1 ikinci
derece denkleminden

R1=(kök(5)+1)/2=1.6180033…..(altın oran!) ve diğer kök
R2=1/R1=0.6180033….

=R1-1 buldum. Bu iki kökün
ondalık kısımları eşitti tabii..Bilmece çözülmüştü!

3-Bu çözümün doğruluğu için
başka bir test yaptım.Verdiğiniz fark denklemi

Fibonacci dizisinin
“fark” denklemiydi.(bu dizi de her terim, kendinden önceki iki
terimin toplamıdır,biliyorsunuz) Bu dizinin bilinen “kök(5)“
li çözümünden;

S(n)/S(n-1) oranını
n→∞ için limitini alınca benim önceden bulduğum R1 ile aynı

olduğunu görünce,çözümün
doğruluğuna emin oldum ve  listeye yazdım.

İletinizden bu bulmacanın
internette çözümü olduğunu yazmışsınız,meraklandım.

Çözümün olduğu yerin adresini
verirseniz;benimkiyle “karşılaştırmak”
isterim.

Sağlıklı bir yaşam