[MD-sorular] Şapkalık

Gorkem Ozkaya gorkemozkaya at gmail.com
15 Haz 2010 Sal 00:55:43 EEST

Her seyi idealize edelim.  Negatif yuklu 2 uzunlugundaki ip duzlemde
herhangi bir kapali egri olsun, buna C_0 diyelim.  Ic bolgesinde de
negatif yuk bulunsun.  Kapali egri yukun etkisiyle degisime
ugrayacaktir.  Egrinin t zamanindaki durumuna C_t diyelim.   Bana oyle
geliyor ki, cok ozel baslangic kosullari disinda, hic bir sonlu t icin
C_t tam bir cember olmayacaktir.

Buyuk t'ler icin egri cembere daha yakin hale gelir.  Fakat zaten
(1/pi) yaricapli cembere istedigimiz kadar yakin hale gelme
prosedurunu yalnizca cetvel ve pergelle de yapabiliriz.