[MD-sorular] Kare Çizmek

dede dede_47 at mynet.com
15 Haz 2010 Sal 19:18:20 EEST

Herkese Merhaba,
Bir süre önce Sn.Ali Nesin'in sorduğu
"Köşeleri; verilmiş bir karenin kenarları
üzerinde olan bir kare çizmek" sorusu kısa
bir tartışmadan sonra, bir sonuca bağlanmadan
unutuldu.Ben bu soruyu kafamda "evirip/çevirirken"
kendimce şöyle genelledim:
"Kendi kendini kesmeyen, herhangi basit ve kapalı
bir eğri verilmiş olsun.Köşeleri bu eğrinin üzerinde
olacak şekilde her zaman bir kare çizilebilir mi?
Çizilirse nasıl çizilir" Tabii bu soru "daha da genel" sorulabilir:
Kare yerine; dikdörtgen,yamuk,paralelkenar,herhangi bir n-gen,
düzgün bir n-gen v.s.için de sormak olanaklı. Ben konuyu
dağıtmamak için "kare" ile sınırlı tuttum.Bu konuda
bilgisi/fikri/çözümü/önerisi olan var mı?
Saygılarımla..
A.Kadir Değirmencioğlu

		Herkesin zevkle oynadığı oyunlar burada! Araba yarışları, Barbie
oyunları, savaş oyunları ve daha fazlası için hemen tıklayın!