[MD-sorular] Ynt: Kare Çizmek

cemile.sungurlu at mynet.com cemile.sungurlu at mynet.com
18 Haz 2010 Cum 15:21:24 EEST

Sn
Değirmencioğlu.Köşeleri verilmiş bir karenin
kenarlarıüzerinde olan yalnız bir
kare çizilebilir sorusu içinşöyle bir
yanıt düşündüm.Verilen karenin
kenarlarının orta noktaları birleştirilerek bu kare elde edilir. Başka bir kare de
çizilemez.1:Ben bu sonuca sezgisel
olarak vardım,matematik olarak nasıl
kanıtlanır,bunu yapmadım. Matematik
ispat için lise düzeyi analitik geometri bilgisiyeterli mi? Değil ise lise üstü hangi bilgiler
gerekir? Bunları yaz tatilinde kendim çalışıp öğrenebilir miyim?2:İletinizde bu soru kısa bir tartışmadan sonra unutuldu,diyorsunuz, bu tartışmalar nelerdi?.Yanıtlarınız için,önceden
teşekkür ederim..Cemile SungurluYeşilova Lisesi  .----- Özgün İleti -----Kimden
: "dede" Kime :
md-sorular at matematikdunyasi.orgGönderme tarihi : 15/06/2010 12:18Konu : [MD-sorular] Kare ÇizmekHerkese Merhaba,Bir süre önce
Sn.Ali Nesin'in sorduğu "Köşeleri; verilmiş bir karenin kenarlarıüzerinde olan bir kare çizmek" sorusu
kısabir tartışmadan sonra, bir sonuca
bağlanmadanunutuldu.Ben bu soruyu
kafamda "evirip/çevirirken"kendimce
şöyle genelledim:"Kendi kendini
kesmeyen, herhangi basit ve kapalı bir eğri verilmiş olsun.Köşeleri bu eğrinin
üzerinde olacak şekilde her
zaman bir kare çizilebilir mi?Çizilirse nasıl çizilir" Tabii bu soru "daha da genel"
sorulabilir:Kare yerine;
dikdörtgen,yamuk,paralelkenar,herhangi bir n-gen,düzgün bir n-gen v.s.için de sormak olanaklı.
Ben konuyu dağıtmamak için
"kare" ile sınırlı tuttum.Bu konuda bilgisi/fikri/çözümü/önerisi olan var mı?Saygılarımla..A.Kadir Değirmencioğlu

		İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz. Tıklayınız