[MD-sorular] Ynt: Ynt: Kare Çizmek

dede dede_47 at mynet.com
18 Haz 2010 Cum 18:24:09 EEST

Sn.Cemile Sungurlu;
Sizin verdiğiniz çözüm,"apaçık/görünen" özel bir çözüm!
Yani siz;karenin bir özel(kenarların ortası) alıp çözüyorsunuz
Bu soru önceden; çizeceğiniz karenin bir köşesi, verilen karenin
bir özel noktasında değil;kenarı üzerinde alınan "rast gele" bir noktada
olması koşuluyla çizilip/çizilemeyeceği soruldu ve tartışıldı.
(Tartışmaları bu sitenin arşivinden bulabilirsiniz.)İşte bu soruda,
belirttiğim koşul altında her zaman bir karenin çizilip/çizilemeyeceği
bir kanıta bağlanamadan,başka sorular tartışılmaya başlandı.
Bunun kanıtı için gerekli matematik bilgilere sahip olsaydım;
ben kanıtlardım.Dolayısıyle kanıt için hangi matematik
bilgilerin/disiplinlerin gerekli olduğu hakkında da sağlıklı
bilgim maalesef YOK!
Çalışmalarınızda başarı dileklerimle,iyi günler dilerim
A.Kadir Değirmencioğlu