[MD-sorular] Ynt: sinüsün eğrisi doğrusu

dede dede_47 at mynet.com
23 Haz 2010 Çar 19:15:38 EEST

Sayın Mehmet Erşen Ülküdaş;
0=<x=<pi için f(x)=Sin(x);
pi=<x=<2pi için f(x)=
-Sin(x) olsun.
(Yani,0=<x=<2pi aralığında bildiğimiz sinüs eğrisi)
Bunun Fourrier açılımı:
f(x)=2/pi-(4/pi)(Cos(2x)/(1*3)+Cos(4x)/(3*5)+Cos(6x)/(5*7)+..........)
şeklindedir.(Bknz:Yüksek Matematik;Yazan:Dr.Rudolf ROTHE,
Çeviri:Dr.A.Rıza ÖZBEK; Cilt II,(Sayfa 161-162); 3.Baskı;
Çağlayan Basımevi,İTÜ kütüphanesi,sayı 1004)
Görüldüğü gibi açılım da hep Cos lu taerimler vardır.(Sanırım
Cos(x) açılırsa Sinüs lü terimler gelebilir;açmadım bilmiyorum.)
Bu açılıma dayanarak ben o cümleyi yazdım.(=<:eşit ve küçük anlamında)
İyi çalışmalar..
A.Kadir Değirmencioğlu