[MD-sorular] Ynt: RE:Ynt: sinüsün eğrisi doğrusu

mozgan mozgan at gmail.com
23 Haz 2010 Çar 22:42:55 EEST

Sayin Kadir Degirmencioglu;

 sizin dediginiz "dogrultulsmus" sinüs sinyali üretmek icin sinüs sinyalini bir sisteme sokarsak:

yani kisaca: f(x) ---> sistem ---> y(x)
(sistemin icerigini yazmama gerek yok herhalde, elektrik ayrintisina girmiyorum)

t € [0, 2π] ise;
giris sinyalimiz: f(x) = a_0 + ∑_n=1_∞ [a_n*cos(n*2πƒt) + b_n*sin(n*2πƒt)]
cikis sinyalimizin yarisi (yani 0-π araligi) : y(t) = a_0 + ∑_n=1_∞ [a_n*cos(n*πƒt) + b_n*sin(n*πƒt)]
olmaz mi?

Simdi, formülünü bildigimiz yari cikis sinyalimizi yanyana koydugumuzda, dogrultulmus sinyali elde ederiz (diye düsündüm).

Saygilar ve selamlar,
M. Ozgan