[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: RE:Ynt: sinüsün eğrisi doğrusu

mozgan mozgan at gmail.com
24 Haz 2010 Per 01:58:53 EEST

Sayin Kadir Degirmencioglu;

anlasilir aciklamaniz icin tesekkürler. Iste simdi isik yandi. Söyle ki;

sisteme giren sinyalimiz: (x = wt)
f(x) = sin(x), eger 0<x<π
f(x) = -sin(x), eger π<x<2π

Biz bu sinyali tam dogrultucu yaptigimizda, f(x) = | sin(x) | elde etmis olacagiz.

Genel Fourier serimiz: f(x) = a_0 / 2 + Toplam_k=1_n [a_k * cos(kx) + b_k * sin(kx)]
b_k = 0 tüm k'lar icin, eger sinyalimiz cift (DE: gerade, EN: even) ise.
a_k = 0 tüm k'lar icin, eger sinyalimiz tek (DE: ungerade, EN: odd) ise.

Buradan yola cikarak:
a_k = 2/π * Integral_0_π [cos(kx) sin(x) dx]
ve
a_0 = 1/π * Integral_0_π [sin(x) dx]
olur ki, genel Fourier serisine yerlestirirsek, tam dogrultulmus sinyalin Fourier serisi:

y(x) = 2/π - 4/π*Toplam_k (cos(kx) / (k^2-1)), k=2, 4, 6, 8, ...

Eger yanlis bir sey yazmamis veya islem hatasi yok ise böyle bir sey cikti bende.

Tekrar tesekkürler,
Saygilarimla...
M. Ozgan

Dip Söz: Eger bazi karakterler gözükmüyor ise UTF-8 karakter setinde okumanizi tavsiye ederim.