[MD-sorular] RE Boş küme her kümenin alt kümesidir

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
24 Haz 2010 Per 17:38:58 EEST

Sn Rukiye Öztürk;Her ikisi de doğru !Niçin ?İspatlamak mümkün,mesela 'reductio ad absurdum' ile.Boş kümenin A gibi boş olmayan bir alt kümesiolduğu kabül edin,A boş olmadığı için en az 1-elemanlı'dır,şu halde kardinalitesi en az 1, boş küme kardinalitesi ise 0,çelişki ortada.Bu kez diyelim ki ispata gerek yok veya ispat mümkün değil,bu durumda biz bir 'kabül' yaptık der geçeriz,herhalde dünya batmaz.SÖZÜN ÖZÜ:MD ortak sorular ortamında kümeler kuramı, matematiği temellerigibi konularda derin bilgi sahibi üyeler var,sizin bu sorunuza ben değil bu üyelerin yanıt vermesidaha uygun olur idi amma,bir süre bekledim baktım ses yok,eksik sepet de olsa konuyu ben bir ucundanşöyle bir dürtüp itekleyeyim dedim,konunun uzmanı üyelerimiz kımıldanır da lutfederlerhepimiz yararlanırız diye düşündüm.-İlgili Toplu İleti :From: md-sorular-request at matematikdunyasi.orgSubject: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 546, Konu 1To: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Thu, 24 Jun 2010 12:00:05 +0300--Sizin İletiniz :From: rukiyeozturk at yahoo.comTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Thu, 24 Jun 2010 00:25:20 -0700Subject: [MD-sorular] Boş küme her kümenin alt kümesidirBoş kümenin her kümenin alt kümesi olduğunu kabul mü ediyoruzyoksa kümeler cebiriyle ispatlayabiliyor muyuz? Kimi kitap bu önermenin doğru olduğunu kabul ediyorkimi kitap ise ispatını yapıyor Hangisi doğru?  Rukiye

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop