[MD-sorular] Kafayi yedirten dogal sayilar

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
29 Haz 2010 Sal 12:41:44 EEST

Tibet efendi, doğal sayılar, rasyonel sayılar, gerçel sayılar varlar, çünkü ZFC'nin tutarlı olduğuna (buna denk olarak bir modeli olduğuna) inanıyoruz. Matematiksel argümanlar yapısı gereği sonuçta hep başka şeylere dayanmak zorunda ve en dipte şu an için ZFC var. Eğer ZFC'nin tutarlılığına inanmazsak zaten ortada matematik kalmaz.
Zaten beni rahatsiz eden sey, ZFC'nin tutarli oldugunun kanitlanamamis olmasi degil. ZFC'nin tutrarli oldugunun kanitlanamayacaginin kanitlanmis olmasi. (kendi icinde) Dolayisiyla elimizde "inanmak veya inanmamak"tan baska care yok dediginiz gibi.
Bana dogal sayilar falan hep insan ürünü seylermis gibi gelmeye basladi. Yani 1,2,3 falan bunlar insan zihnine özel seyler olmayabilir belki, uzaylilar da aynen böyle yaparlardi. Ama sonsuzluk bence bizim uydurdugumuz bir kavram. Dogada sonsuz diye bir sey yok. O yüzden bir gün bir yerden catlayacak matematigimiz diye korkuyorum. :)
tibet