[MD-sorular] Doğal sayılar ve (h)armonikler

mozgan mozgan at gmail.com
29 Haz 2010 Sal 23:07:50 EEST

Elbette dogadaki oranlari modellemeye calisiyoruz. Fakat ayni sayilari ve oranlari kullanarak dogayi tekrar modellerken her zaman istenmeyen hatalar cikiyor ve yan cözümleri üretmek zorunda kaliyoruz. Ya dogayi modelleme oranlarimizda hata var, veya sayi sisteminde. Sizce?

Örnegin; dildeki kullanilan "harfler". Bunlara birer ses göstergesidir ve insan tarafindan "standardize edilmis" seslerin resmedilmis halidir. Fakat öyle bir ses duyariz ki bazen, hangi harf (ses göstergesi) ile onu gösterecegimizi bilemeyiz. Mesela, uykusu gelen birisinin esnerken ki cikardigi sesler. Sayilar da bu sekilde diye düsünüyorum.