[MD-sorular] lise 1: düzlem aynada görüntüyle cisim aynı boydadır

Metin Odun metamaths at gmail.com
30 Haz 2010 Çar 23:23:19 EEST

"O yuzden bizim gozumuzle gorebilecegimiz yansimalar da gitgide kuculuyor.
Herhangi bir gozlemleme araci icin de bu boyle. Yani iki ayna arasinda
sonsuz goruntu zaten pratikte yoktur."

Pratikte, diyorsunuz. Ama bu gerçekte olmadığı anlamına gelmez ki.

Kaldı ki Tibet Efendi de siz de çok ciddi bir hata yapıyorsunuz. Lise 1
konusu bu: düzlem aynada görüntünün boyu ile cismin boyu aynıdır. Ardışık
görüntülerin boylarının ufaldığı, Tibet'in dediği gibi atom altına inildiği
falan yok. Bizim gözümüz bir yere kadar görüyor.

Sen bir arabaya bakıyorsun araba 200 metre ötede. Arabayı sinek kadar
görüyorsun. O zaman sizin bu mantığınızla arabanın boyuyla sineğin boyu
aynı.

Metin