[MD-sorular] Vektörlerin Bölünmesi

Ahmet Selcuk ahmetselcuk at gmail.com
7 Mar 2010 Paz 23:37:51 EET

Vektörlerin bölümünün sonucu her zaman skaler olmuyor bu sadece iki vektörün
dış çarpımı sıfırsa oluyor. İki vektörün dış çarpımı sıfır değilse elimize
skaler+bivektör geçiyor. bivektör = iki vektörün dış çarpımıyla elde edilen
Clifford uzayındaki bir eleman.  Yani iki vektörün bölümünden vektör değil
daha farklı bir entite ortaya çıkıyor. Ama benim açıklamamda hata var onu
farkettim. Genel olarak cb=bc eşitliği geçerli olmadığı için  ba^(-1) veya
a^(-1)b olarak iki farklı bölme sonucu bulunabilir. sağdan bölme ve soldan
bölme gibi birşeyler çıkıyor ama gene tek bir değer bulunamıyor. Yani evet
tek değerli bir bölme işlemi tanımlayamamışım. Bunun sebebi vektörlerin
çarpımının her zaman komutatif olmaması.