[MD-sorular] Topoloji bulmak

Fati Fati fatifati28 at yahoo.com
8 Mar 2010 Pzt 11:28:47 EET

Merhaba

Matematik Dunyasi dergisinin Topoloji kapak konulu 80.sayisinda yer alan bir alistirmayi sormak istiyorum. Soru: 3 elemanli bir kumeden kac tane topoloji elde edebilirsiniz? Sorunun devaminda da bulmaya kalkisin diyordu. Ben soyle dusundum: 3 elemanli bir kumenin altkumeler kumesinde 8 tane eleman bulunur, bu 8 elemanla da 2^8 yani 256 tane topoloji adayi bulunur. Bu son dedigim altkumeler kumesinin altkumeler kumesi, elimizdeki bu 256 adayin kaci sahiden topoloji oluyor? Ben 19 tane yazdim elimle, sabrim yetse tum adaylari ortaya serer, bi guzel incelerim iclerini dislarini ama boyle de Matematik yapilmaz. Bu tip sorulara, mesela  kumemiz "n" elemanli olsun, kafa goz yarmadan nasil yaklasilir? Yada tam sonuc bulunabilir mi?

Fatih Celik