[MD-sorular] Vektörlerin Bölünmesi Na Mümkündür

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
8 Mar 2010 Pzt 18:27:32 EET

Sayın Ahmet Selçuk Bey
Clifford terkibi elbette bir vektör değil
farklı bir matematiksel nesnedir.
Siz entite diyorsunuz, İngilizce entity.
Terkip yerine isterseniz birleşim de diyebilirsiniz,
öztürkçe sevdası ile.
Bu birleşimde bölme işlemi yoktur !
Nitekim bölme ancak ve ancak grup yapısı için
tanımlıdır.
Bir a elemanın bir b elemana bölümü,
a elemanın b elemanının (grup) tersi ile (grup) çarpımı
olarak belirlenir, hemde biricik 'unique! olarak.
Ne var ki grupta bölme işlemi (istisnalar dışında) komutatif değildir.
Simgelerle yazalım a/b=ab^-1 ve b/a=ba^-1 için,
 a/b = b/a her zaman olmaz.
Kaldı ki Clifford terkibi grup işlemi değildir,
a ve b vektörlerinin birleşimi sizin de belirtiğiniz gibi
bir vektör değildir.
Eeeee şu halde
Clifford Algebra'da bölme işleminden söz etmek
a b e s d i r  ....

--İletilen İleti Eki--