[MD-sorular] Daire Alanları Arasında Eşleme

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
9 Mar 2010 Sal 15:34:12 EET

Sayın Burak Yücesoy
.
Sorunuzun yanıtı şu trigonometrik bilgide yatıyor:
"cos^2 alpha + cos^2 betha = 1  ====> alpha + betha = pi/2"
Daha mı açık anlatayım ?
Hayır, bu görev size ev ödevi !
Başarılar dilerim,
.
Murat Davman
.
-İletilen İleti Eki--
From: burakyucesoy at gmail.com
CC: md-sorular at matematikdunyasi.org
To: murat.davman at hotmail.com
Date: Sun, 7 Mar 2010 17:03:52 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] Daire Alanları Arasında Eşleme
Şimdi tekrar iletime baktım. Gerçekten çok anlaşılmaz olmuş. Ordaki
yazmaya çalıştığım fonksiyon şu şekilde olmalıydı. r = En baştaki yarım
kürenin yarı çapı An = A kümesinin n. elemanı Bn = B kümesinin n. elemanı
Bn = pi*r^2 - An (Yani 2 çarpanı yok. Yanlış yazmışım) Tabi burada yine
dediğiniz gibi sayılamaz çokluktaki sayıları saymaya çalışıyorum. Yani hala
hatalı. Aslında benim göstermeye çalıştığım alt bölgeden seçtiğim herhangi
bir daire için üst bölgeden öyle bir daire seçebilirim ki bu iki dairenin
alanları toplamı yarım kürenin en büyük dairesinin alanına eşittir.