[MD-sorular] Vektörlerin Bölünmesi

dede dede_47 at mynet.com
9 Mar 2010 Sal 21:02:23 EET

ya da “bir iyilik
temennisiyle” bitirmişimdir. Buna bütün

iletilerim tanıktır. Bunu
nereden çıkardınız, çözemedim.

1b-Eleştirinize esas aldığınız
iletime baktım;”bakın,’birisi’,
bilin”

sözcüklerinden sadece
‘birisi’ sözcüğünü bir kere kullanmışım.

Diğerlerini siz
nereden/nasıl  “icat
ettiniz” yine bulamadım.

“Birisi”
sözcüğünden nasıl senli-benli (laübali) bir yaklaşım

çıkardınız, anlayamadım. Bu
sözcük yerine “bilen” sözcüğünü

kullansaydım, belki  “daha iyi bir
Türkçe”  olurdu; o
kadar!

1c-Şimdi bu eleştirilerinizin
benzerlerini “sizin anlayışınızla” ben size
yönelteyim:

a)      “…..mesela ben isem Sayın
Murat Davman, deyin.” /karşıdakine emredici/baskıcı

hitap , ”Sayın A.Kadir Değirmencioğlu Kardeşim” /senli-benliliği(laubaliliği)

çağrıştıran hitap, “Vaktiniz varsa matematik bilginizi
derinleştirin.”/emir kipi
hitap

Bu cümlelerinizde, ben de gördüğünüz "eksiklikler" yok
mu?

b)
Arapça olumsuzluk ön eki NA’yı kullanarak;
NAhoş, NAmevcut, NAmahrem benzeri;

 “NAmümkün”
(olanaksız/mümkün değil) kelimesini kullanmanız sizin “bilgiçlik

göstermenize” kanıt olabilir mi ? Hele “….NA
mümkün derken sizin idrak
edeceğiniz

lisan ile söyleyeyim ‘yok' denildi,” cümlenizi sizin
gibi alınganlık yaparak “..bana geri

zekalı/zekası kıt diyor” diye anlasam doğru yapmış olur
muyum? Eminim siz bu

cümleyi yazarken “benim geri  zekalılığım” aklınızdan hiç geçmedi!

(Bilirsiniz,beyin ürettiği bilgiye en yakın kavramları/sözcükleri
bellekten alarak kullanır )

2-İTÜ’ deki hocalarımın
(Sizin belirttiğiniz de)tümü benden kat kat iyi insan/iyi
mühendistiler.

Ben ise “onlar kadar İYİ
mühendis(Teveccühüze teşekkürler!) olamadığımdan”  işte

matematik bilgim de
“sizin ölçtüğünüz” kadar!

Sakın bu karşıt eleştirilerimi
“ciddi” sanmayın; ben sadece bir metni okurken her
kelimenin

“art niyetle”
okununca nasıl ters ve yazanın aklından geçmeyen anlamların çıkabileceğini
örneklemek istedim. Bak İran’lı Şirazi ne diyor:Bir kelime/sözcük ilk ne manaya
kullanılmışsa

okuyan bu “ilk” manayı anlamalıdır.Başka
anlamlarına göre okumak saptırmadır

Hep belirttim:Ben
“amatörce” matematikle ilgilenen birisiyim diye!
Bilgisizliğimi her sefer “yüzüme” vurmanız; sizin açınızdan
hangi  “etik
katagoriye” girmektedir acaba?

3-“…bir sürü
“süslü laftansa”  sözüm sizi üzmüş, buna ben de üzüldüm/üzdüğümden dolayı!
Bu söz; yazılanların “içeriksiz/kuru laf kalabalığı/bilim
dışı”  anlamlarını
içermez! Ben bu sözü “Amatör bir insanım; belki bazılarını
bilemeyeceğim yeni üretilmiş kavramlar içinde boğmayın, sonucu
söyleyin!” anlamında kullandım.Yine aklıma bir söz geldi:Bilginiz ne kadar derin/yüksek olursa
olsun, değeri karşınızdakinin anlayabildiği kadardır.
“Süslü” sözünün bu içerikle kullandığımı sanırım anlamış
olmalısınız.

Bu iletide de “sürç-ü
lisan” ettik ise AFFOLA!

“Sayın Murat Davman Kardeşim
umarım bu içten sözlerim,
salt yapıcı/öğretici olmak amaçlı olan
bu sözlerim sizi üzmeyecektir.
Yürekten Sevgilerimle,
iyi günler, işlerinizde başarılar,
yaşamınızda esenlikler dilerim.
A.Kadir Değirmencioğlu”

		İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz. Tıklayınız