[MD-sorular] Ynt:RE: Uzay kavramının formalleştirilmesi

Metin Odun metamaths at gmail.com
10 Mar 2010 Çar 13:50:30 EET

 'Sayın Mete Bey'

26 Teşrinisani 1934 tarihli ve 2590 sayılı Efendi, Bey, Paşa Gibi Lakap ve
Unvanların Kaldırıldığına Dair Kanun:
http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/anayasa.maddeler?p3=174

"Profesör Cengiz Uluçay Hoca'mın şu zarif,
güzelliği kısalığında saklı uzay tanımını veriyorum,
'elemanlarından nokta olarak söz edilen kümelere uzay denir'
MEÜ."

ifanedizle alttaki ifadeniz çelişiyor:

'Şöyle ki Cengiz Uluçay Hoca o kudretli ve çoğu kez kendi inşa ettiği
o veciz o güzelim matematik Türkçesi ile bizlere ''nokta' ve 'uzay' tanımsız
diyor.'

Sorduğum 2. soru vardı, yanıtlamamışsınız:

'Hangi kümelerin elemanlarından nokta olarak söz edilemez ki?'

"Evet ki evet sizin de hemen anlayıp söylediğiniz gibi
elemanları nokta olan kümelere uzay denir."

Her küme uzay olabilir o zaman. Uzayla küme aynı şey mi yani?

Metin