[MD-sorular] asal sayılar ile ilgili bir soru

Erdem Erdemgil erdem.erdemgil at yahoo.com
10 Mar 2010 Çar 15:57:26 EET

Sayılar teorisi benim için yeni bir ilgi, öğrenme alanım oldu,
matematiğin gerçekten çok ilginç, çok çekici,
kişiyi tiryaki edici bir bilim dalı imiş !
Bugün ilettiğim şu sorunun yanıtı kolay mıdır zor mudur,
bilemem amma, ben asal sayılar konusunda taze ve kıt bilgi düzeyimle
bu soruyu, yanıtlayamadım.
Lütfedip beni bilgilendirseniz çok sevinç duyarım,
önceden teşekkür ve saygılarımla,
.
Erdem Erdemgil
matematik aşığı bir
ekonometrist
.
SORU ŞU :
bir t tek sayısı ile bir ç sayısının t+ç toplamı
bazen bir asal sayı oluyor, bazen olmuyor ?
t ve ç sayılarının yapılarını irdeleyip inceleyerek
ve fakat t+ç toplamını oluşturmaksızın bu toplamın
bir asal sayı olup olmadığını belirlemek mümkün müdür ?
Eğer mümkün ise nasıl bir yol izlenir ?
İzlenilecek yol bir tek midir ?
Bu iş için birden çok yol var mıdır?
Var ise bu yolların tek bir çatı altında toplanıp
genelleştirmesi yapılmış mıdır ?