[MD-sorular] Ynt:Re: asal sayılar ile ilgili bir soru

Erdem Erdemgil erdem.erdemgil at yahoo.com
11 Mar 2010 Per 15:49:18 EET

Sayın Burak Yücesoy
.
Konunun daha iyi anlaşılması için
önce basit sonra ileri düzeyde
birkaç sayısal örnek verir misiniz?
Teşekkürler ...
.
Erdem Erdemgil

________________________________
From: Burak Yücesoy <burakyucesoy at gmail.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org
Sent: Thu, March 11, 2010 12:18:09 PM
Subject: Re: [MD-sorular] asal sayılar ile ilgili bir soru

Sayıların asal sayılara göre mod larını toplayabiliriz. Bir sayının asal olup olmadığını anlamak için kareköküne kadar olan asal sayılara bölmek yeterli ve 4 ten büyük her sayının yarısı, karekökünden büyük.

Elimizdeki sayılara x, y ve asallık incelemesi yapacağımız sayı z olsun

z = x+y olduğundan x ve y den biri z nin yarısından büyük olmak zorunda. Yani x e kadar olan asal sayılar için mod almamız yeterli.

Merhaba,