[MD-sorular] Ynt: (konu yok)

dede dede_47 at mynet.com
12 Mar 2010 Cum 21:51:57 EET

Sayın Zafer Sak;
Verdiğiniz toplamda a=pi/180 olmak üzere;
S=Sin(a)*Toplam(Sec(ka)Sec((k+1)a),k=1 den 44'
kadar) yazmak suretiyle işlem yapabiliriz.
Ben bir kısa yol bulamadım.Uzun yolla
yapabildim.Şöyleki:Bu toplam k=44 e kadar yazıldıktan sonra
her uygun iki terimde ortak çarpanlar ortaya çıkıyor,bunu
ayraca alıp,içerdekileri bilinen trigonometrik
toplam formülleriyle toplayınca kısaltmalar oluyor.Bütün
toplamları yapınca sonucu S=1 çıkıyor (Tabıı bu
44 terimin toplanmasında ben de hata yapmadıysam)
Selamlarımla...
A.Kadir Değirmencioğlu