[MD-sorular] RE : AÇININ ÜÇE BÖLÜNMESİ

haydar göral hgoral at gmail.com
13 Mar 2010 Cmt 17:42:08 EET

 x açısının 3'e bölünmesi demek cos x/3 sayısının inşa edilebilir bir sayı
olduğu anlamına gelir ki bu sayı bazen çizilebilir bazen de çizilemez.

Çizilip çizilemeyeceği de bu sayının başta cebirsel bir sayı olduğu ve bu
sayıyı sıfırlayan en küçük dereceli polinomun derecesi 2'nin bir gücü
olduğuyla ilgilidir.

Yani bazı açılar 3'e bölünebilir. Mesela 60 derece bölünemez ama, çünkü cos
20 'yi sağlayan poinom 3. derecedendir.

Haydar