[MD-sorular] Z[kök2]

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
14 Mar 2010 Paz 21:19:06 EET

1) k, negatif de olabilmeli.
2) Eger k = 0'a izin varsa x, 1 ya da -1 de olabilir.
3) R*'in {1, -1} grubuyla dongusel bir grubun carpimi oldugunu
kanitlamak cok zor degildir. Bunu sinifta yapmistim diye animsiyorum.
Dongusel grup ya {1}'dir ya da R*'in en kucuk normlu elemaniyla (diyelim
a) gerilir. Sadece 2 icin degil her d > 1 icin dogrudur bu. Fikir: R*
yogun olamaz, discrete olmali. Aldigin bir elemanin normunu a'nin
tersiyle carparak kucultebilirsin.
4) Yukardaki dongusel grup {1} degildir. Yani R*, {1, -1} degildir. Bu
Pell denkleminin cozumunden cikar.
5) Pell denkleminin bildigim yegane cozumu continued franctions'lar
kulanarak yapiliyor. Baska bir cozumunu ariyorum yillardir. Bilen var mi?