[MD-sorular] Sıcak cisim

Erdem Erdemgil erdem.erdemgil at yahoo.com
17 Mar 2010 Çar 16:47:55 EET

Sayın Kerem Altun

T(t)=T_0 exp(-kt) gibi bir model  ekonomi bilimindeki arz eğrisine benziyor,
T(t)=T_0 exp(+kt) ise talep eğrisini andırıyor,
bu formüllerdeki k katsayısı istatistiksel veri toplama, istatistiksel analiz ve başkaca
ekonometri teknikleri ile belirlenmektedir.
Ütü problemi için şöyle bir yaklaşım yapabilir miyim ?
Soğuma süresi  t_s olarak ölçülmüş olsun, ütü soğuduğunda,
yani sıcaklığı oda sıcaklığına ulaştığı anda
T_oda=T_0 exp[-k(t_s + 0)] yazabiliriz,
her iki tarafın logaritması alınarak k katsayısı
k = [T_O=T_oda]/(t_s) olarak bulunur.
Fizikçi ve ısı tekniği mühendislerinin işine karışmış gibi
oldum, hata ettimse af oluna,
iyi günler diler, ekonometri ile yaptığım bu benzeşimi
katkı ve eleştirileriniz için görüşlerinize sunarım.
Erdem Erdemgil
 ekonometrist