[MD-sorular] Fizikçiler bilirler, matematikçiler de !

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
20 Mar 2010 Cmt 22:32:19 EET

*elektronik *terazi vb. cisimler nesnenin ağırlığını sabit bir g ye bölüp
hesaplarlar. Bu durumda ölçtükleri şey kütle değildir. Ağırlığın 10 a
bölünmüş halidir ancak manavların ölçme için kullandığı *eşit kollu *terazinin
ölçtüğü kütledir. Çünkü bu ölçme işleminde aynı g iki tarafa da etki ettiği
için hesaba katılmaz. Bu tarz terazilerde hesaplama şu şekilde yapılır.

1.yükün_kütlesi * g * 1.yükün_denge_noktasına_
uzaklığı = 2.yükün_kütlesi * g * 2.yükün_denge_noktasına_uzaklığı

g çarpım durumunda olduğu için sadeleşir. Kollar da eşit uzunlukta oldukşaşı
için onlarda sadeleşir. Eğer iki yükün *kütlesi *eşitse terazi dengede
kalır.