[MD-sorular] Ynt: Re: el ile karekök almak

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
21 Mar 2010 Paz 22:26:35 EET

Mehmet Bey ortaokulda öğretmişlerdi dediği için bu yöntemi anlattım. Sizin
dediğiniz gibi hesaplama yapmak için şu şekilde bir yöntem izlenebilir.

1^2 = 1(Yani 2 nin karekökü 1 den büyük)
1,4^2 = 1,96(Yani 2 nin karekökü 1,4 ten büyük)
1,5^2 = 2,25(Yani 2 nin karekökü 1,5 ten küçük)
1,45^2 = 2,1025(Yani 2 nin karekökü 1,45 ten küçük)

Bu şekilde devam ederek 2 nin kareköküne daha yakın sonuçlar bulunabilir.

--
Burak Yücesoy