[MD-sorular] vay dingala dingala

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
22 Mar 2010 Pzt 20:32:23 EET

Biz çoçukken yaz akşamları pek sefalı olurdu,
ailecek yazlık bahçelere gidilir,
nohut çekirdek taze fındık buzlu badem
seyyar satıcının biri gider biri gelir,
satıcılar tertemiz sattıkları tertemiz,
buz gibi gazoz külahta dondurma ...
o zamanlar cola pepsi fanta gazlı içecekler yok
katkı maddeli uzun raf ömürlü dondurmalar yok
vel hasılı yurdumuz globalleşme lüksünden azade !?!?!
belediye bahçesinde banklar bedava
ortada fıskıyeli büyük havuz tatlı bir serinlik verir
sıcak günün ılık akşamına.
\
vay dingala dingala
kömür de koydum mangala
ayşe de fatma da kaynana
çalkala yavrum çalkala
dingala  yavrum dingala
\
Bu da ne ?
Bir yanda çadır tiyatroları,
bir yanda ip cambazları,
bilet falan yok,
icra-i sanat ederler
parsa toplanır,
gönlünden ne koparsa verirsin.
\
Gelelim sad'ede,
yani bu iletiden murad asıl suale,
.
ip cambazları ard arda yerden on beş, yirmi metre yüksekteki
gergin ipe çıkarlar,
ellerinde 4 m kadar hatta daha uzun birer sırık,
uçlarında kocaman tekerler bir metreden aşağı çapta değil,
vay dingala dingala şarkısını söylerler ip üstünde üç adım ileri
iki adım geri yürürler çalkalaya çalkalaya hem kalçalarını
hem de ellerindeki o koca alamet şeyleri,
ben çocukken bu gösterileri hayranlıkla seyreder,
yanımda bacım anam komşu teyzeler yürekleri ağızlarına gelir,
ha düştü ha düşecekler,
çocuk aklımla cambazlara akıl öğretesim gelir
abiler bırakın o ellerinizdeki ucu ponponlu sopaları,
rahat rahat yürüyün ipte,
canınızı tehlikeye atmayın diye
ikide birde ayağa kalkıp bağırmaktan kendimi zor tutardım.
.

Sayın MD üyeleri, bu paragrafı
      lutfen siz tamamlayın.

Windows Live Hotmail: Arkadaşlarınız Facebook'taki güncellemelerinizi doğrudan Hotmail®'den alır.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:tr-tr:SI_SB_4:092009