[MD-sorular] Grigory Perelman

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
26 Mar 2010 Cum 12:31:17 EET

MD Sorular Ortamı Sayın Üyeleri
.
Turkmath ortamında abonelere iletilen  şu bilgi
ayrıca 24 Mart 2010 tarihli günlük gazetelerde de var.

Degerli Liste Uyeleri

100 yıllık problem olan  Grigory Perelman cozen Rus Matematikci G.
Perelman matematikte her 4 yilda bir 40 yas alti matematikcilere
verilen Nobel dengi "Field Medali" daha once kabul etmemisti ve bu
gazetelere de yansimisti.Bu defa ABD de Clay Enstitusu tarafindan
matematige yapmis oldugu bu katkidan dolayi sahsina verilen 1 milyon
dolarlik odulu kabul etmedigi analsilmaktadir. Bununla ilgili Anadolu
Ajansi 23.03.2010 ;saat:15:15 zamanli haber duyurusu asagidadir,
bilginize saygilarimla sunarim.
EA.

Matematikteki En Zor Problemlerden Birini Çözen "Dünyanın En Zeki
Adamı" Rus Matematikçi, 1 Milyon Dolar Ödülü Reddetti.

Matematikteki en zor problemlerden birini çözen "dünyanın en zeki
adamı" olduğu söylenen Rus matematikçi, 1 milyon dolarlık ödülü elinin
tersiyle itti.
Petersburg'da karafatmaların istila ettiği küçük bir dairede oturan 44
yaşındaki Dr. Grigory Perelman, kapı aralığından yaptığı açıklamada,
parayı istemediğini belirterek, "Ben istediğimi aldım" dedi.
Ödül Perelman'a, ABD'deki Clay Mathematics Institute tarafından,
matematikçilerin kafasını yüzyıldır yoran Poincare Varsayımı
problemini çözdüğü için verildi.
Matematik Birliği tarafından problemi çözdüğü için verilen ödülü,
"Para veya ün beni ilgilendirmiyor. Hayvanat bahçesindeki bir hayvan
gibi sergilenmek istemiyorum. Matematik kahramanı değilim. O kadar da
başarılı değilim, bu yüzden herkesin gözünü bana dikmesini
istemiyorum" diyerek reddetmişti.
Perelman, Steklov Matematik Enstitüsü'nde çalıştığı 2002 yılında, 7
matematik muammasından biri olan söz konusu problemi çözdüğü
iddiasıyla çözümleri internette yayınlamaya başlamıştı. Yapılan titiz
sağlamalarla çözümün doğru olduğu tespit edildi. "
BENİM SORUM ŞU,
bu tür haberler zaman zaman sansasyon havasında reyting
avlamak çabasıyla sözlü görsel işitsel ve yazılı basında
zuhur ediyor,
gerçekten
Dünyanın En Zeki ?!?!? Adamı Rus Matematikçi Grigory Perelman diye
tanımlanan psikolojik sorunlu olması olası bu zat
Poincare Varsayımını çözdü mü ?
Bu işi başardı ise çözüm metnini internette veya bir periodical'de
gören okuyan var mı aramızda ?
MEÜ.

Windows Live: Arkadaşlarınız size e-posta gönderdiklerinde Flickr, Twitter ve Digg'deki hareketlerinizi görürler.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:tr-tr:SI_SB_3:092010