[MD-sorular] bir soru

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Mar 2010 Cum 16:09:45 EET

Merhaba,

Eger dunyayi tam bir kure varsayarsak ilk bahsettiginiz aci doksan derece.
Direk kuzey kutbunu gosteren vektorle dunyanin ortasi arasindaki aciyi
gosteren vektor icin de dunyanin enlemine bakalim. 40 dersek, bu dunyanin
merkezi, ankara yuzeyi ve kuzey kutbu arasindaki ikizkenar ucgenin tepe
acisini 50 derece yapar. Dolayisiyla istedigimiz aci 65 derece olur.

Dunyanin kutuplardan basikligini hesaba katmamizi istediniz herhalde. Ancak
bunu tam bulabilmek icin sadece kutuplardaki yaricapi ve ekvatordaki
yaricapi bilmek yetmez. Bu dunyanin seklini belirlemeye yetmez, Dunya pekcok
sekilde kutuplardan basik ve ekvatordan sisik olabilir. Dolayisiyla o soruyu
cozebilmek icin yeterli bilgim yok.