[MD-sorular] Ynt: Re: İmparator Sorusu

dede dede_47 at mynet.com
1 Mayıs 2010 Cmt 10:59:42 EEST

Sayın Tibet Efendi;
Soruyla ilgilendiğiniz için teşekkürler.Sanırım siz (x)
değerini tamsayı olarak algıladınız; onun için çözüm yok

diyorsunuz. Sorunun, bilgisayar programıyla bulduğum
yanıtı
x=41/12 dır. Bu (x) değeriyle
p^2=x^2+5=(41/12)^2+5=2401/144
=(49/12)^2  ve
q^2=x^2-5=(41/12)^2-5=961/144=(31/12)^2
değerleri bulunur. Görüldüğü gibi sonuçlar tam karedir.
(x değerinin oranlı sayı olabileceği soruda
belirtilmişti)
Ama ben bu tek yanıtı, bildiğim cebirsel yöntemlerle
bulamadım. Canımın sıkıldığı, bir 13. yy sorusunu
21.yy da çözemeyişimdi.Listeye onun için sordum.
Esenlik dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu