[MD-sorular] Ynt: Re: MD-2010-I matbaaya gitti

Metin Odun metamaths at gmail.com
1 Mayıs 2010 Cmt 15:09:44 EEST

"Sn Ali Nesin o "muhteşem İngilizcesiyle"
dış yayınları ülkemize-Türkçe'ye- kazandırsın ve tabana yaysın."

Demişsiniz. Ali Nesin'in şu anda yaptığı iş çok ama çok zor bir iş ve
çeviriden falan da çok daha fazla kazandıran bir iş matematiğe. Çeviri basit
bir iş. İyi çeviri bile basit bir iş. Tamam, iyi çeviri çok ciddi iş ve her
satırda bazıları günlere, haftalara varan uzun uzun düşünceler
gerektirebilir. Piyasada bazı matematik kitaplarının kötü çevirileri var,
yok değil.

MD bize nasıl matematik yapılacağını anlatıyor. Canlı canlı matematik
yapılıyor. Yani MD'yi görerek insan diyor ki "Ya bu MD'yi yazanlar türk, ben
de türküm, demek ki ben de yapabilirim." Bunu kazandırmak çok değerli, paha
biçilemez bir şey. Ama yabancılar yapınca nedense genelde şöyle düşünüyor
çoğumuz "Ya bunu Japonlar yapmış, ben türküm, ben yapamam. Adamlar yapmış
abi, biz yapamayız, biz türküz."

Öte yandan MD'nin çevrilmesine gerek yok, bırakın adamlar eksik kalsın.

Umarım anlatabildim.

Metin