[MD-sorular] Ynt: Re: MD-2010-I matbaaya gitti

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
1 Mayıs 2010 Cmt 16:41:05 EEST

Almanya'da Matematik Dünyasi gibi bir dergi olsaydi cok satardi.MD aynen almancaya cevrilseydi de cok satardi. Eminim.
-Hic gitmemis olmama ragmen- burada insanlara matematik köyünü anlatiyorum. Fotograflarini gösterdim bir kac kisiye. Agizlari acik hayran hayran baktilar. :) Hava attim biraz, bakin bizim memlekette böyle seyler var diye.Yani sunu demeye calisiyorum, bu MD, matematik köyü falan hic öyle az buz isler degil. Koskoca Almanya'da -ki hem matematigin tarihinde hem de bugününde büyük yeri olan, üstelik bizimkinden katbekat zengin bir ülke- gencler icin cikarilan ne MD benzeri bir dergi var, ne de matematik köyü gibi bir sey.Almanya'da bir profesör matematik köyü gibi bir proje sunsa, devletten, sirketlerden bir sürü maddi destek bulur. Bizde ise engellenmeye calisildi. Buna ragmen onlarda yok, bizde var.Kafayi bu güzel islerle bozmus olan basta Ali Nesin, emegi gecen herkese cok cok tesekkür ediyorum bu vesileyle.
tibet