[MD-sorular] İmparator'un Sayı Sevdası

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
3 Mayıs 2010 Pzt 18:35:34 EEST

İmparatorluk sorusu olarak sunulan,son günlerin gündemi/"karesinden beş küçük ve beş büyük olansayıların birer tamkare olduğu sayıyı/sayılarıbulmak",problemini çözmeğe çabalarken,daha genel bir 'sayılar teorisi' sorusunun girdabına düştüm. İmparatorun aradığı sayı z isez^2 - 5 = x^2z^2 + 5 = y^2taraf tarafa toplanıp, düzenlenerekx^2 + y^2= 2 * z^2bulunur,
Pitagoras üçlüleribilindiği üzre x^2 + y^2= z^2      ......     Bağıntı (1)koşulunu sağlıyanx,y,z  doğal sayı üçlüleridir.
Benzetme ile şu bağıntıyı yazıyorum:x^2 + y^2= n * z^2  ......     Bağıntı (2)
Bu iki bağıntı arasında tek fark sağda, n ile çarpma işlemi.
SORU:verilen bir n > 1 için x^2 + y^2= n * z^2koşulunu sağlıyanx,y,z  doğal sayı üçlülerivar mıdır?..YA MEDET !Sayılar Teorisi PehlivanıMD üyeleri.Görüyorsunuzİmparator'un  Sayı Sevdasıbana neler etti.
Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop