[MD-sorular] Daire dilimi agirlik merkezi sorusu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
4 Mayıs 2010 Sal 03:43:32 EEST

Cemberin merkezini orijine oturtursaniz agirlik merkezinin orijinden uzakligi (2/3)r olamaz.Cünkü dilimin icine tam sigan ücgenin agirlik merkezi o kadar uzakliktadir.Daire diliminin, disari dogru bir artik parcasi olacagindan agirlik merkezinin (2/3)r'den uzak olmasi gerekir.Benim tahminim agirlik merkezinin orijinden uzakligi r/kök2'dir.Soru göründügünden cok daha ilginc bir soru bu arada.
Iki boyutlu cisimlerin agirlik merkezinin matematiksel tanimi nedir acaba? "O noktadan tutunca dengede duruyor"un matematikcesi nedir?Ben söyle bir tanim öneriyorum: Agirlik merkezi öyle bir noktadir ki o noktadan gecen ve (iki boyutlu) cismi ikiye bölen bütün dogrularin iki tarafinda kalan alanlar hep birbirine esit olur. Bu tanimdan, agirlik merkezi'nin biricikligi, sonuc olarak cikiyor. Cünkü bu sekilde ikinci bir agirlik merkezi olsaydi ikisinden ayri ayri gecen iki paralel dogru cizip ikinci noktanin agirlik merkezi olamayacigini gösterebilirdik.
Ayni sekilde üc boyutlu cisimler icin agirlik merkezini, cismi dogrularla degil de düzlemlerle keserek tanimlayabiliriz.
Bu tanima göre yukaridaki r/kök2 iddiami kanitlamak zor. Ama iddiamda israrliyim, bos bir iddia degil.
Bir soru da ben sorayim: Alfa acisiyla küreden kesilmis konik "küre dilimi"nin agirlik merkezinin kürenin merkezine uzakligi nedir?Yani koni gibi görünecek "dilim" dedigim sey. Koninin tabanini disa dogru bombeli düsünün. Koninin sivri ucu da kürenin merkezine degecek. Tepe acisi da alfa olacak.
Bunu da bulmak zor degil ama buldugunuz noktanin agirlik merkezi oldugunu yukaridaki tanima göre kanitlamak zor.
tibet