[MD-sorular] Ynt: lise geometri sorusu

Cem Yüksek cemyuksek85 at gmail.com
7 Mayıs 2010 Cum 12:47:53 EEST

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. a kök 3 uzunluğu büyük üçgenin tabanı
değil, sadece sağdaki üçgenin tabanı olacak. Soru kağıda iletki ve cetvel
yardımıyla muntazam olarak çizilirse x açısı 24 derece bulunuyor. Sağdaki
üçgenin tepe açısı 60 derece oluyor. Ayrıca sağdaki üçgenin çevrel çemberini
çizersek, tabanı sabit tutarak tepe noktasını çember üzerinde bir miktar
sağa kaydırarak tepe açısı 60 derece olan 30-60-90 üçgenini elde ediyoruz.
Bunlar sonuçtan giderek bulabildiğim ipuçları. Hesap makinesi kullanılmayan
bir çözüm arıyorum. Tekrar teşekkürler. Saygılarımla.

Cem YÜKSEK