[MD-sorular] Karışım

dede dede_47 at mynet.com
26 Mayıs 2010 Çar 23:28:57 EEST

Değerli Üyeler,
Bir lise öğrencisi sordu,kolay sandım;
ama uğraştıkça karıştırdım.Bunaldım ve
"Pes!" ettim; sonunda sizlere sormaya karar verdim.
Soru şu:A kabında 2 birim buğday unu,
B kabında 1 birim arpa unu vardır.Elimizde
1 birimlik bir ölçek(kab) var.Önce bu ölçeği A
kabından buğday unuyla doldurup B kabına boşaltıyoruz;
eş dağılım (homogenously) sağlanıncaya kadar B
kabını
karıştırıyoruz;sonra da B kabında ki karışımdan bir
ölçek doldurup
A kabına boşaltıyoruz.(Her doldurma/boşaltma işleminde
eş dağılım sağlanıncaya kadar karıştırma
işlemini yapıyoruz)
Bu işleme "N çevrim" devam ettiğimiz takdirde;N çevrimin

sonunda, A ve B kablarında ki buğday ve arpa unu
miktarı nedir?
Not:A kabından B kabına, B kabından A kabına 1 kere
doldurup/boşaltma işlemi " 1 çevrim" kabul edilecek.
Problemi genellemeye çalıştım;onu hiç çözemedim.
Saygılarımla...
A.Kadir Değirmencioğlu

		Herkesin zevkle oynadığı oyunlar burada! Araba yarışları, Barbie
oyunları, savaş oyunları ve daha fazlası için hemen tıklayın!