[MD-sorular] Soyut Cebirden Anlamadığım İki Soru

Emrah Polatlı emrahpolatli at gmail.com
28 Mayıs 2010 Cum 11:35:49 EEST

Cebir çalışırken aşağıdaki iki soruda takıldım. Çözüm bulabilecek birileri
var mı acaba? Bayağı kastı beni bu sorular işin açığı.

1. X boştan farklı bir küme, F(X)=F ve Y,  X kümesinin bir altkümesi olsun.
H da F nin Y yi içeren en küçük normal altgrubu olsun. F/H nin X/Y üzerinde
bir serbest grup olduğunu gösterin.

2. F bir serbest grup, n>=1 (büyük veya eşit anlamında) ve N= { w^n : w
elemandır F } olsun. O zaman N nin, F nin bir normal altgrubu olduğunu
gösterin.

Fikri olan var mı acaba?