[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Yazılım Hatası

dede dede_47 at mynet.com
29 Mayıs 2010 Cmt 19:18:02 EEST

Sayın Görkem Özkay,
Açıklamanıza teşekkürler.
Ben;yazılım hakkında orta düzey bilgi sahibi olarak,Mathematica 6
kullanıyorum.
Bir problem çözümü sonucu bulduğum eşitliği,Mathematica'ya hesaplattım;
verdiğim yanlış sonuç çıktı.Merak ettim;yazdığım diğer yazılımların
deneme sürümlerini (trial version) indirdim;onların arayüzlerine doğrudan
eşitliği yazınca, hepsinin aynı yanlış sonucu verdiğini gördüm.
Açıklamanızdan,yazdığım yazılımların hepsi (Scientific Work Place hariç)
demek
anlattığınız mantıkla çalışıyor!(Peki ama Scientific W.P. neden aynı
mantığı kullanmamış?)
Matematik yazılımların; karmaşık,uzun hesaplamalarda kolaylık sağladığı
açıktır.
Ancak böyle bir hesaplama işleminin hangi aşamasında negatif bir sayını
gücünün
ortaya çıkacağını nasıl bilebilir bu işlemi hesaplatan kişi?
Verdiğim özel örnekte bu (sizin yaptığınız gibi) özel bir incelemeyle
bulunarak doğru
komutla doğru sonuç hesaplatılır;ya işlemler ve hesaplar çok uzun ve
karmaşıksa?
O zaman her hesap kontrol mu edilecek?(Hesapları elle yapsın o kişi, daha
iyi bence)
Diyeceğim;Matlap (ve diğer yanlış hesaplayanlar) negatif bir sayının
gücünü hesaplarken
temel değeri (principal value) esas almaları gerekirdi kanımca.
Ben Mathematica'da Matlap'takine benzer yazdığınız gibi bir komut
bulamadım.
(Mathematica yazılımını iyi bilenler varsa bu komutu; yazmaları
ricasiyle)Örneğin,
Mathematica 6 da, (-1)^(1/3)//N yazıp nümerik hesaplatınca, 0.5+0.866025
sonucunu;
"ComplexExpand[(-1)^(1/3)]" komutuyla hesaplatınca, 1/2+I kök(3)/2
değerini veriyor.
(-1)^(1/3)= -1;  temel değerini bir türlü hesaplatamadım.
Sağlıklı bir yaşam dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu