[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Yazılım Hatası

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
29 Mayıs 2010 Cmt 23:46:34 EEST

Sizin de yazdiginiz gibi yazilimlara cok guvenmemek gerekiyor. Bu
yazdiginizin sebebi belliymis, matlab'in fonksiyonlarinin biciminden
kaynaklaniyormus. Yazilimla yapilan hesaplarda genellikle bundan cok daha
ciddi hatalara rastlanir. Bunlarin cogu bilgisayarin islemcisinin
"precision"i, yani hassasligi yuzundendir. Karmasik bir programda bunlari
tespit etmek, bu yazdiginiz fonksiyondaki hatayi tespit etmekten cok daha
zordur. Bu sebepten dolayi, ornegin muhendislik bolumlerinde ogrencilere
yazilima hicbir zaman guvenmemeleri, yazilim kullanirken bile herseyi ne
yaptiklarini bilerek yapmalari ogretilir. Hatta verilen odevlerde ozellikle
yazilim kullanirken hataya dusmelerini saglayacak sorular sorulur.

Kerem