[MD-sorular] Asar-ı Bakiye

dede dede_47 at mynet.com
31 Mayıs 2010 Pzt 13:46:35 EEST

Değerli Üyeler;

MD’nin son sayısında Salih Zeki
beyin

ASAR-I BAKİYE (*) isimli eserinin daktilo
ile yazılı

3 cildinin TMD nin sitesinde yayınlandığını
öğrendim;

tabii hemen indirdim ve inceledim.(MD’
de ki duyuruda

eserin tamamı 3 cilt imiş gibi hatalı
yazılmış; halbuki bu eser:

1.Cilt:Trigonometri, 2.Cilt:Aritmetik ve
Cebir, 3. Cilt:

Astronomi,  4.Cilt:Geometri  olarak 4 cilttir.İlk 2 cilt

yayınlanmış,son iki cilt
yayınlanmamıştır.)Bu eserin

ilk 2 cildi, günümüz Türkçe’siyle (bir
3.ekle) Babil Yayınevince

2003/2004 yıllarında yayınlanmış( ben
de  var),kalan 2 cildin

yayınlanacağı belirtilmesine rağmen hala
yayınlanmamıştır.

TMD nin yayınladığı ilk 3 cilt olup, 4.
cildi niye yayınlamamışlar

anlamadım(açıklamada yok!).Yine de bu
hizmetlerinden dolayı TMD’ye

şahsım adına teşekkür ediyorum.TMD nin
yayınladığının  dili

sadeleştirilmemiş olup günümüz insanının
(hele de gençlerin) anlaması çok zor.

Bu kitap;İslam coğrafyasının VIII yy-XIII yy
arasında bu bilimlere katkısını;

derin/kapsamlı/güvenilir/ayrıntılı olarak anlatan TEK kitap
dır.(Ben bu konuda

Türkçe ve çeviri çok kitap okumama
rağmen,Asar-ı Bakiye kadar doyurucu

olanına rastlamadım) Kanımca bu bilimlerin
öğrenimini gören her insanın

bu kitabı okuması gerekir.

Bu kitaptan tam faydalanabilmek için; İslam
coğrafyasında bu gelişmeler

olurken, bu bilimler de  eski Yunan’ı ve dünyada ki
durumu

az/çok bilmek gerektiği de
açıktır.

Saygılarımla..

(*):Bu kitabın ismi EĞER:

“A’SÂR-I BAKİYE” diye
yazılırsa:”Yüzyıllardan Günümüze Kalanlar/Kalıntılar”
anlamı;

“ÂSÂR-I BAKİYE” diye
yazılırsa:” Eski Eserlerden Günümüze Kalanlar/Kalıntılar”
anlamı

verilebilir.Ben her iki yazılışa da
rastladım.Ortalama,”Geçmişten Günümüze Kalanlar/Kalıntılar”
anlamı verilebilir.

A.Kadir Değirmencioğlu

		Herkesin zevkle oynadığı oyunlar burada! Araba yarışları, Barbie
oyunları, savaş oyunları ve daha fazlası için hemen tıklayın!