[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Matematik yazılımları

dede dede_47 at mynet.com
5 Eki 2010 Sal 22:47:20 EEST

Süleyman Bey;

Ben de mühendisim ve bahsettiğiniz matematik yazılımlarına ait

gözlem/saptamalarınıza aynen katılıyorum.Mathematica'dan

önce diğer yazılımları ortalama 1 yıl kadar kullandım;Mathematica'yı

tanıdıktan sonra diğerleriyle daha fazla ilgilenmedim;zira Mathematica

bana "kolayca öğrenilmesi/kullanılması/program yazılması/ara yüzü
v.s"

ilginç geldi;diğer yazılımları hemen terk ettim.Bu nedenle diğer
yazılımları

"derinliğine" fazla bilmiyorum.Mathematica'da "sürüsüyle aynı
pencere açılması"

sözünüzü anlayamadım.Pencere açmadan da hesaplarınıza devam
edebilirsiniz;

pencere farklı bir hesaplamaya geçtiğinizde açmak garakiyor bence..

Dediğiniz gibi Mathematica,"sadece matematik hesaplamalar" ana ilke

olarak benimsenip hazırlanmış;diğer alanları "birazda bundan olsun"

anlayışıyla vermiş.(Maple'nin ağır/uzun hesaplarda çökmesi bir sıkıntı ki

sormayın!Programı yeniden aç,işlem yaptığın nesneleri tekrar gir v.s.

verem ediyor insanı.)
Aşağıda ki linkte matematik yazılımların diğer bazı
özellikleri
karşılaştırmalı olarak verilmiş;belki işinize yarar.
İyi çalışma dileklerimle..

en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_computer_algebra_systems