[MD-sorular] degisen 9. sinif ve 10. sinif geometri mufredatlari

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
11 Eki 2010 Pzt 04:06:13 EEST

bilgim yok ama fikrim var. (bilgi olmadan fikir sahibiyim.)

Ben ögretmen olsam böyle yapardim:
1. iki boyutlu öklid uzayinda noktalarin koordinatlarla nasil ifade edildigini gösterirdim.2. Sonra bu uzayda noktalarin birbiriyle nasil toplandigini gösterirdim. (hic vektör lafini karistirmadan)3. Sonra da derdim ki: sayilar böyle ucuca oklarin eklenmesi gibi toplandigindan, noktalari böyle ok seklinde de düsünebiliriz.
Ok seklinde düsünürseniz toplamayi daha rahat aciklarsiniz ama o zaman da anlatirken baska zorluklar cikiyor. (denklik sinifi falan dediginiz yerde bahsetmissiniz bu zorluktan) yani isi kolaylastiracagim diye zorlastirmis oluyorsunuz.
Vektör, cebirde zaten vektör uzayinin elemanina denir. Onu ok seklinde mi düsünürsünüz yoksa nokta seklinde mi düsünürsünüz orasi size kalmis. Ya da bir isinlama makinasi olarak düsünebilirsiniz. (isinla beni spark) Su su yönde su su uzakliga isinlayan bir makina olarak yani (en güzeli bu).
En güzeli bin bir türlü anlatmak. Birine kafasi yatmayan ögrenci digerini anlayacaktir. Hepsini anlayan ögrenci ise konuyu cok daha iyi kavrayacaktir.
tibet