[MD-sorular] grup yapısı

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Eki 2010 Paz 21:02:16 EET

Toplama altinda gercel sayilar. Toplama altinda tamsayilar, Toplama altinda
kesirli sayilar, toplama altinda karmasik sayilar.

Bu kumelerden 0'i atarsaniz geri kalan kume carpma altinda da bir grup
olusturur.

Tabii bu yukaridakiler hep degismeli grup ornekleri.

Degismeli olmayan gruplara ornek olarak gunluk hayatta en cok kullanilan
matris gruplari var. En temelinden n x n'lik gercel ya da karmasik girdili
matrislerin carpma altinda olusturdugu grup var. n = 2 ya da 3 alirsaniz
elinizdeki grup daha da hayata dair olur.

Daha pek cok, temel onemde grup ornegi de vardir.