[MD-sorular] Trig.Denklem

dede dede_47 at mynet.com
2 Eyl 2010 Per 22:56:17 EEST

Saytın Üyeler;
Bazı trigonometrik denklemleri çözerken,
Sin(f(x))*Sin(g(x))=k(x); veyahut
Sin(f(x))*Cos(g(x))=m(x) şeklinde
denklemler çıkıyor.
(k(x), m(x) sabit veya x'in fonksiyonu, f(x) ve g(x)
ise bilinmeyen x'in herhangi bir fonksiyonu)
Bu tip denklemlerin; bilinen yaklaşık kök bulma
yöntemlerini kullanmadan ve trig. fonksiyonları seriye
açmadan bir türlü köklerini bulamıyorum.(Bazen buluyorum
ama bulduğum kökler denklemi sağlamıyor;
yöntemimi inceliyorum;yöntem doğru ve işlem hatası
yok;ama bulduğum kök denklemi sağlamıyor.)
Bahsettiğim yolları kullanmadan, bu tip denklemlerin
nasıl çözülebileceğini bilen bir üyenin yardımını rica ediyorum.
(Yoksa bu tip denklemler analitik olarak çözülemiyor mu?)
Saygılarımla..
A.Kadir Değirmencioğlu

		İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz. Tıklayınız