[MD-sorular] Ynt: Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 607, Konu 1

mozgan mozgan at gmail.com
7 Eyl 2010 Sal 17:00:20 EEST

Iran modasi gecmis isim altinda rejimini gerceklestiriyor. Avrupa ülkeleri gibi 21. yüzyilda moda olan isimleri secse kimsenin rejimden ötürü bir sey söylemeye hakki olmayacak. Sorun din, rejim v.s. degil. Devletlesmenin getirdigi "iktidar"a sahip olma mesruiyeti. Birisi adina "seriat" demis, ötekisi "demokrasi", bir digeri de "insan haklari" ... Mantik her zaman aynidir: "Güclü karsisinda mazlumun yok olma mecburityeti." Zaten iktidar demek, birilerini kaytarmak demek. Birisini kaytarmak demek, baskalarini yok etmek demek.