[MD-sorular] Ynt: md'deki bir ornege eklenti

osmanferitbaturgiray at mynet.com osmanferitbaturgiray at mynet.com
12 Eyl 2010 Paz 17:37:15 EEST

Sayın Kerem Altun

1>Belirtiğiniz gibi MD'nin son sayısı (2010-II) de her zamanki gibi çok
iyi olmuş,
hazırlayanlar çok emek vermişler.
2>Ancak bazı imla hataları var, ola ki dizgi operatöründen kaynaklanıyor,
ama gene de keyfe keder, dersem aşırı bir tenkit olur mu?
Mesela sayfa 6, Vladimir Igorevitch Arnold (1937-2010) adlı makale,
birinci paragrafta ... Arnold 3 Haziran 2010'da 83 yaşında aramızdan
ayrıldı diyor,
83 değil 73 olacak.
Dergide başka tipografik hatalar yok değil, üzülerek belirtiyorum ki var.
3>İzninizle bir remark daha, umarım çıkıntılık yapmak demezsiniz,
salt ortak sorular ortamında olası yanlış anlama/özellikle gençler
yönünden yanlış
öğrenme olmasın amacı ile söylüyorum,
ikinci türevi içeren diferansiyel denklem 'ikinci mertebe'dendir,
"ikinci derece" değil.

Saygı ile,

ferit.