[MD-sorular] sifir toplamli altkume sorusu

Gorkem Ozkaya gorkemozkaya at gmail.com
24 Eyl 2010 Cum 19:01:24 EEST

S gercel sayilarin bos olmayan sonlu bir altkumesi olsun, yani S = {a_1,
a_2, ... a_n} .  S'nin soyle bir ozelligi olsun:  her  i  icin, oyle  j  ve
k  vardir ki  a_i = a_j + a_k  (i, j ve k birbirinden farkli olmak zorunda
degil.)   Yani S'nin her elemani, S'nin iki elemaninin toplami seklinde
yazilabiliyor.

Gosteriniz ki, S'nin elemanlari toplami 0 olan ve bos olmayan bir altkumesi
vardir.  (Bu sefer toplama giren elemanlar birbirinden farkli olmak
zorunda.)

Kaynak: Bu soru Math Overflow sitesinde 2 Mart'ta sorulmus ancak henuz
yanitlanamamis.  Ben pek yol katedemedim.

http://mathoverflow.net/questions/16857/existence-of-a-zero-sum-subset/