[MD-sorular] :))) Re: Acemi sorusu... Dikkat!... Lutfen azarlamadan urkutmeden... :)))

metin karadag karadagmetin2 at yahoo.com
24 Eyl 2010 Cum 22:26:44 EEST

Hah ha harikasiniz Hocam... :))

Takintilarimi severim. Daha dogrusu takinti sayisinin fazlaligi yasama sevincine
isaretmis...
Bir Bosnak arkadasimdan duymustum, Bosnak Atasozuymus: "Bir derdim olacagina bin
derdim olsun" derlermis onlar...
Yani, bir insanin bir tek derdi (takintisi) varsa durum cok kotu demektir.
Ornegin olumcul bir hastaliga yakalandigini ogrenmesi gibi...
Diger 999 derdi gorur mu artik o insanin gozu...

Neyse...
Konudan konuya sicrar gibi oluyor ama bu sordugum anlamsiz sorunun benim icin
anlami gercekten cok fazla... :))
Neden derseniz, "Enerjinin Sakinimi Prensibi" takintim yuzunden...

Nasildi bu prensip: "Hicbir sey yoktan var olamaz, vardan da yok olamaz. Ancak
madde ve enerji olarak birbirine donusur..." gibi bir seydi degil mi?

Ozunu hareket/devinimden alan ornegin termodinamik devinim konusu...

Soyle dusunelim gercek bir alan (hacim olarak) var...
Bunu bolmeye basliyoruz limit sonsuza dogru, uzanarak...
Gittikce kuculen adimlarda da olsa zaman faktoru de islemeye devam ediyor...
Leibnitz'in monadlarini da coktan geride birakarak...
Bu arada omrumuz de yetmiyor sonucu almaya...
Pekiyi o alan(hacim) gercekten yok olabilir mi?...

O zaman Zenon'un acmazina dusmez miyiz?

Hakli olarak hem siz hem de Kerem arkadasimiz matematik mantikla, dogru bir sey
soyluyor.

Ona da evet, ancak bana da yazik degil mi?... :))

Bu nedenle makul bir dinamik bir gerceklik sinamasi yapabilecegimiz, ikna
edici MANiFOLD ne olabilir?...

Sevgi ve Saygilarimla
Metin Karadag