[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: İki Soru

dede dede_47 at mynet.com
28 Eyl 2010 Sal 10:51:03 EEST

Sayın Kerem Altun;
Verdiğiniz örnek (yani; I=Çarpım(n;1'den
sonsuza:(1+1/(n^2)))
sonsuz çarpımının  değeri I=Sinh(pi)/pi dır.(Sinh=Sinus hiperbolik)
Matematik kitaplarının Türkçe/İngilizce hepsinin "Sonsuz Çarpımlı
Seriler/
Infinite Products Series" bölümünde; sonsuz çarpımlı seriler de verdiğim
"yakınsama" kuralını yazar.İşte İngilizce olanlardan birsinin İngilizce
metni ve
Türkçesi: (Yazım zorluğu nedeniyle;yazamadığım yeri toplama ve çarpma
simgelerinin Yunanca isimlerini yazacağım)
(If the series "SİGMA u(n)" is
absolutely convergent the infinit product"PI(1+u(n)" is called
absolutely convergent; the product thenconverges to a value
independent of the order of the factors.)
(An Introduction To The Theory Of Infinite Series;A.Bromwich
Second Edition;1947 Mc Millan.Page 107) Türkçesi:
Eğer TOPLAM u(n) serisi mutlak/koşulsuz yakınsak ise,ÇARPIM
(1+u(n)) sonsuz çarpım serisi de mutlak/koşulsuz yakınsaktır;(bu halde)
sonsuz çarpım; terimlerin sırasından/yerinden bağımsız olarak belli
bir değere yakınsar.
Dikkat ederseniz burada "mutlak yakınsak(absolutely convergent)" terimi
kullanılmıştır;demek ki "mutlak yakınsak olmayan (non-absolutely
convergent)"
sonsuz çarpımlı seriler de vardır/olabilir.Bunu düşünerek  o soruyu
sordum.
İyi gün(ler) dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu