[MD-sorular] Fwd: pisagor üçlüleri

Serhat Doğan dserhat at bilkent.edu.tr
1 Nis 2011 Cum 10:01:39 EEST

Bu şekilde istenilen uzunlukta bir dizi bulunabilir, bu dizinin inşaası şu
şekilde yapılabilir.
(m^2-n^2 , 2mn , m^2+n^2) ve bunların tam katlarının pisagor üçlüleri
olduklarını söyleyebiliriz.
Ayrıca 4k+1 formunda her asalında m^2+n^2 şekilnde yazılabildiğini de
biliyoruz. Dolayısıla p bu formda bir asalsa hipotenüsü p olan bir diküçgen
bulunabilir. p nin bütün katları içinde aynı şeyi söyleyebiliriz.
Şimdi p_1,p_2,...p_n hepsi mod 4 te 1 olan sayılar olsun. Çinli kalan
teoreminden
X=1(mod p_1)
X=2(mod p_2)
X=n(mod p_n) şeklinde bir X tamsayısı bulunacağını biliyoruz, bu durumda
(X-n , X-n+1 , .... X-1) kümesi bizim istediğimiz şartları sağlar yani hepsi
bir tamsayı kenarlı dik üçgenin hipotenüsü olabilir.